تحميل برنامج بلوستاكس لتشغيل الأندرويد على الكمبيوتر

تحميل برنامج بلوستاكس لتشغيل الأندرويد على الكمبيوتر

تحميل برنامج بلوستاكس
تحميل برنامج بلوستاكس 
ما هو : هو برنامج بسيط إسمه Blue Stack ووظيفة هذا البرنامج هي تشغيل ألعاب وتطبيقات الأندرويد على الكمبيوتر"App Player"  تحت بيئة الويندوز , تفضل رابط تحميل برنامج بلوستاك Blue Stack.

ملحوظة : البرنامج هو أفضل برنامج في مجاله فلا تقوم بتحميل برنامج بديل لإن باقي البرامج الأخرى لا تعمل كما يجب وذلك عن تجربة لنا كأعضاء وكتاب في مدونة مملكة الأندرويد . وهي نصيحة لكم لوجه الله تعالى.

يكفي أن نقول أن عدد من قاموا بتحميل البرنامج 85 مليون شخص من جميع أنحاء العالم.
تحميل برنامج بلوستاكس
البرنامج الرائع Bluestacks لتشغيل ألعاب وتطبيقات الأندرويد على الكمبيوتر
حجم البرنامج 13 ميجا تقريباً وفور ضغطك على زر التحميل سيبدأ التحميل مباشرة.
أول ما تفتح ملف البرنامج الي قمت بتحميل هيعمل Extracting يعني فك ضغط لوحدة وهيديك نافذة إضغط منها على Continue وبعدها هيطلب منك تحديد مكان تنصيب البرنامج .. تقدر طبعاً تسيبه في مكانه الإفتراضي على درايف ال
C
وإضغط على Next
هتظهر نافذة تانية بتقول Blue Stacks Runs Best with the following enabled يعني برنامج بلوستاك بيشتغل أفضل وإنت مديلو السماح بالحاجتين دول وهما :
 App Store Access و App Notifications .. الأولى عشان تدي البرنامج صلاحية الدخول لمتجر جوجل والتانية عشان يقدر يعمل أبديت .. طبعاً خلى قدام الحاجتين دول علامات صح ودوس Install.
بعد إنتهاء صفحة التنصيب هتلاقي البرنامج إداك شاشة زرقاء ومكتوب عليها Downloading Game Data.

الشاشة دي هتاخد وقت شوية في التحميل .. سيبها براحتها .. أنا خصوصاً خدت مني حوالي 25 دقيقة على سرعة نت 1 ميجا.

بعد ما الشاشة ما تعمل Initializing هتلاقي البرنامج إشتغل عادي جداً وفيه مجموعة أيقونات واحدة فوق عالشمال بتاعت البحث في جوجل بلاي عن أي تطبيق وظاهر لك مجموعة تطبيقات هي الأكتر إنتشار زي واتساب وغيره.

بعد كده هتظهرلك رسالة تانية تحب تدخل بحساب جوجل الحالي ولا حساب جديد .. إختار اللي يناسبك.

فيه رسالة هتظهرلك فوق الأيقونات دي لو حابب تستخدمها لتحديد مكانك عن طريق شبكة النت بتاعتك حط عليها علامة صح وأوك. ولو مش حابب تجاهلها تماماً. هما بيستخدموها عامة عشان الفيس بوك وتطبيقات الطقس اللي بتظهرلك الطقس حسب مكانك.

مبروك تنصيب برنامج بلوستاكس على جهاز الكمبيوتر الخاص بك .. تقدر تستمتع من دلوقتي بتشغيل أي تطبيق أو لعبة على الكمبيوتر بسهولة .. فقط إبحث عنها من علامة البحث وقم بتحميلها لجهازك وتنصيبها بالشكل المعتاد .. ولأي مشاكل متتردش في كتابة تعليقك وإستفسارك .. تحياتي


قد يعجبك أيضاً

سأشارك هذه المقالة مع أصدقائي على

تعليقات ديسكس